Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ahad, 5 Julai 2009

Selangkah ke Baitullah Mekah

Setiap tahun lebih kuarang 4.5 juta orang akan berkunjung ke Baitullah. Sabah pada tahun lalu telah menghantar sebanyak seribu lima ratus jemaah haji. Sebahagian kecil jemaah haji datang dari Kota Belud.


Mungkin tidak ramai yang tidak tahu bahawa jemaah haji di Kota Belud, mempunyai keistemewaan tersendiri. Jemaah haji diurus dengan baik oleh Tabung Haji di bawah kendalian oleh Imam Daerah, Tuan Haji Madlee Hj Mansur. Kursus Haji dan Umrah diadakan di Masjid Daerah Kota Belud. Kursus Haji dan Umrah diadakan setiap tahun, dengan pengisian kursus sebanyak 17 siri termasuklah toeri dan praktikal.


Peserta-peserta kursus di Kota Belud, datang dari empat daerah iaitu Kota Belud sendiri, Pitas, Kota Marudu dan Kudat. Kursus Haji dan Umrah yang dikendalikan oleh Tuan Hj Madlee telah banyak memberikan manafaat ilmu di samping nenjimatkan masa peserta kursus. Ini adalah kerana beberapa tahun dahulu kursus Haji dan Umrah hanya diadakan di pusat Tabung Haji Di Kota Kinabalu.

Gambar-gambar peserta kursus Haji dan Umrah di Kota Belud


Tn.Hj Madlee sedang memberikan penerangan tentang perjalan haji







>



2 ulasan:

  1. Salam saudara hajin


    semoga rombongan haji tahun ini berjalan dengan baik dan kepada bakal haji/hajja selamat menunaikan ibadah haji dan semoga mendapat haji ynag mabrur..insha Allah..

    BalasPadam
  2. salam N`zam, alhamdulillah n insyallah, marilah kita sama-sama doakan mereka. terima kasih

    BalasPadam

My Blog List

Labels

visitor on line

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP