Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rabu, 22 Julai 2009

BUDAK BAWAH UMUR IN ACTION

Saya telah menulis tajuk BUDAK BAWAH UMUR dalam blog ini pada bulan yang lalu mengenai aksi pelajar saya yang menunjukkan cara mencuri maggie melalui lubang yang kecil.

Pada kali ini pelajar saya ini melakukan aksi yang lebih terancang. Pada hari sabtu dan ahad adalah masa terbaik untuk melakukan aktiviti. Pelajar saya ini telah mendaftarkan diri untuk pulang kampung. Namun begitu pelajar ini bukannya pulang ke rumah tetepi singgah ke masjid Kota Belud untuk tidur dan membuat perancangan ala mafia.

Pada hari jumaat pelajar ini telah pergi ke sebuah kedai. Ketika masuk dalam kedai ini, pelajar ini berpura-pura meminjam tandas. Apa yang dibuatnya dalam tandas? Dia masuk ke dalam tandas dan melongarkan segala skru grill tandas. Pada waktu malamnya (malam sabtu) dia masuk melalui tingkap tandas untuk masuk ke dalam kedai. Dia berjaya dalam operasinya.

Malam berikutnya (malam ahad) perancangan lebih besar dibuat. Taget utamanya ialah kedai Pam Minyak Shell. Perkara yang sama dibuat iaitu melonggarkan skru grill tingkap tandas. Pelajar ini juga berjaya masuk melalui tingkap tandas ke dalam kedai tersebut. Malang baginya, polis datang dan menangkapnya. Pelajar ini kini berada dalam penjara. Setakat ini tidak ada laporan tentang tindakan polis daerah Kota Belud.

Melalui pemerhatian saya selama setahun lebih, pelajar ini adalah tergolong orang yang bijak. Pada saya, pelajar perlukan SESUATU dari keluarganya.

3 ulasan:

  1. salam... bukan sahaja dari kelaurganya.. tetapi pihak tertentu dalam proses pembelajaran.. arahkan betul-betul.. ada sesuatu dalam otak nya yang genius

    BalasPadam
  2. Wow, may I know the boy's name?

    BalasPadam
  3. salam Atau348, I don't have your hp no.and e-mail to tell u his name. I think it a little private matter and still under the police investigation.

    BalasPadam

My Blog List

Labels

visitor on line

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP