Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ahad, 8 November 2009

Adakah nanti nama Kg Tamau dan sekitarnya akan tersenarai selepas pengumuman PM?

Menurut Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Dr Koh Tsu Koon, bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak akan membuat pengumuman penting bagi mengatasi masalah bekalan air dan elektrik di Sabah dalam tempoh terdekat ini.

Berita ini amat menggembirakan penduduk di luar bandar, terutama sekali penduduk di Tamau, Tawadakan, Kota Bungan, Lilud, Pintasan dan lain-lain. Sejak Merdeka penduduk di sini tidak pernah menikmati air terawat dari kerajaan.

Walau pun kedudukan kampung-kampung ini berhampiran dengan bandar Kota Belud namun kampung-kampung ini dipinggirkan. Walaupun pemimpin bersilih ganti, namun mereka tidak pernah banyak membuat usaha untuk memperjuangkan kebajikan kampung-kampung ini.

Sebut saja nama Datuk Pandekar, Datuk Hj Musbah, Datuk Salleh dan lain-lain, adalah nama-nama besar dalam politik di daerah ini. Namun begitu, mereka melupakan keperluan asas penduduk di sini.

Dengan pengumuman PM ini nanti, adalah harapakan bahawa nama-nama kampung di sini akan menjadi senarai utama untuk mendapat bekalan air bersih.

1 ulasan:

  1. salam sdr hajin..

    memang benar apa yg sdr paparkan ini.Harap kg Tamau akan menerima perubahan dengan adanya bekalan air terawat nanti.Takbir

    BalasPadam

My Blog List

Labels

visitor on line

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP