Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sabtu, 19 September 2009

Siapa Berani Kata Minyak Ron95 dan 97 Baik Untuk Kereta Kita

Saya telah melakukan perjalanan yang agak jauh dari KOta Belud ke Ranau yang jauhnya lebih kurang 78 km. Perjalanan ke sana adalah melalui cerun bukit yang paling panjang di Sabah.

Dalam pengalaman saya, perjalanan ini amat menyakitkan hati saya kerana perjalan yang SANGAT lambat , tidak pernah saya lalui sebelum ini. Walaupun kereta besar dengan kuasa 2.7 liter namun kereta saya tidak dapat bergerak dengan laju, balik-balik semput. Saya juga tidak pernah menggunakan gear 2 sebelum ini untuk naik bukit, ini tidak semana-mana pula guna gear 2. Saya rasa, kereta saya seolah-olah mengangkat beban 1 tan. Dalam keadaan seperti ini, pelbagai pertanyaan keluar dalam kepala saya.

Saya singgah di pekan Kundasang dan bertanyakan masalah saya dengan seorang pomen kereta. Dari perbualan kami, saya mendapati bahawa masalah kereta saya adalah disebabkan oleh minyak Ron 97. Sangkakan minyak baru ini baik punya, rupa-rupanya indah khabar dari realiti sebenar. Kita tertipu dengan kenyataan yang minyak ini berprestasi tinggi.

HARGA MAHAL TAPI TIDAK BERKUALITI

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry.. mohon copy yer..

    Sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan dan tutor 4 the latest read more.. tengok jgn x tengok.. sila
    klik disini. Semoga bermanfaat insyaAllah..Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain(Hadis riwayat Al-Qudhi).

    blog anda bagus...!!! Teruskan menulis.. dan semoga sejahtera sentiasa. Selamat hari raya.. Semoga dipertemukan dgn Ramadhan yang akan datang insyaAllah. Maaf Zahir & Batin.
    semoga sentiasa diberi keberkatan.. wassalam.

    BalasPadam

My Blog List

Labels

visitor on line

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP