Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Isnin, 14 September 2009

NIK AZIZ - UMNO MATI

Kenapa UMNO mesti mati? Nik Aziz kata UMNO mesti Mati. Sebagai rakyat Malaysia persoalan ini amat berat untuk difikirkan kebenarannya dan kemungkinannya. Namun begitu mungkin ada benarnya apabila pelbagai pihak memberikan gambaran bahawa UMNO sedang dalam keadaan gawat.

Sebagai rakyat Malaysia sudah tentu merasa dengan banyak kalaupun tidak sedikit bagai mana UMNO memimpin rakyat.Namun. bagi rakyat Sabah dan Sarawak pula tidak merasa langsung kerana UMNO bukannya bermastautin di sini. Mungkin kerana Sabah dan Sarawak terpisah olh Laut Cina Selatan maka tidak merasa pahit, asam dan tawarnya UMNO.

Mengikut laporan berita semasa (bukan saluran media perdana) UMNO dan BN dilihat mempunyai pelbagai masalah kronoik dari segi kepimpinan. Pandangan individu tertentu mengambbarkan bahawa ada bibit perpecahan berlaku dalam UMNO sebagaimana MCA dan MIC ketika ini.

Melihat pada isu MATINYA UMNO, UMNO Dalam beberapa pilihan raya peringkat nasional, nampak terdapat begitu besar penentangan terhadap UMNO di tanah airnya sendiri. Negeri UMNO terjual kepada pembangkang dan begitu juga dalam beberapa siri pilihan raya kecil kampung UMNO telah ditawan oleh pembangkang. Tak tau pula bagi kampung UMNO Bagan Pinang? DIJUAL atau DIGADAI?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

My Blog List

Labels

visitor on line

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP