Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selasa, 15 September 2009

Kisah Selipar Yang HINA

Selipar digunakan untuk keselamatan kita. Pendek kata kita amat bergantung kepada selipar dalam kehidupan seharian. Tanpa selipar kita merasa janggal untuk berjalan di atas tanah, di lantai, di batu, di atas najis dan sebagainya. Bayangkan bagaimana pentingnya selipar.


Andai kata selipar mempunyai nyawa, saya dapat bayangkan bagaimana marahnya selipar kepada kita. Masa baru diperlakukan dengan baik, bila dah buruk masuk pula ke dalam tong sampah. Begitukah akhirnya hidup kita?

Selipar dijadikan lambang kehinaan, siapakah yang lebih hina? seliparkah atau orang yang menyatakan selipar hina? Selipar tidak pernah menghina tetapi berhidmat dengan taat setia kepada tuannya. Alangkah kesihannya selipar..........

2 ulasan:

  1. salam..darjat selipar yang digunakan manusia adalah rendah darjatnya..Iaitu dikaki...layakkah seorg negarawan dikalungkn dgn benda yang dipijak hari2 untuk mengelak najis?
    layakkah negarawan sepertinya menerima anugerah tersebut drp sebuah parti perkauman yg dulu berpaut padanya di era kekuasaan mereka memuncak?
    kata org tua..kerana mulut badan binasa..kritik org tak pikir panjang inilah jadinya..akibatnya tanggung sendiri..
    tp sekarag hero2 UMNO pun muncul jg..inilah retoriknya perkauman

    BalasPadam
  2. Betul alangka kesiannya selipar seperti saya kesiankan saudara penulis!!!

    BalasPadam

My Blog List

Labels

visitor on line

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP