Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sabtu, 14 Julai 2012

PEMBANTU RUMAH MEWARISI $6.7m


Seorang pembantu rumah Indonesia telah dianugerahkan warisan 20 juta riyal Saudi (S $ 6.700.000) dari harta pusaka bekas majikan kemudian menjadi suaminya.

Harian Okaz Arab melaporkan semalam bahawa wanita Indonesia, yang namanya tidak mahu didedahkan atas sebab-sebab keselamatan, pergi ke Arab Saudi untuk bekerja sebagai pembantu rumah kepada jutawan hartanah di bandar Taif.

Hartawan yang akhirnya berkahwin dengan wanita Indonesia, tetapi meninggal dunia tidak lama selepas itu, agensi berita Indonesia Antara memetik bahawa akhbar Arab Saudi sebagai berkata.

Menurut pemerhati  sosial Abdullah UmarArab Saudi, kekayaan majikannya itu terdiri daripada beberapa plot tanah dan bangunan pangsapuri di seluruh bandar Taif. Pertikaian pemilikan harta di kalangan waris tercetus. 
Selepas lebih daripada lapan tahun rundingan di kalangan semua pihak yang menuntut kepada hartanah, hakim Sheikh Abdurrahman Al-Ad Dakhil memutuskan bahawa pembantu Indonesia tersebut berhak mendapat sebahagian daripada harta pusaka suaminya.

Harta pusaka suaminya bernilai lebih Riyal 300 million. Kes serupa juga berlaku di Singapura, apabila pembantu dari Filipina mewarisi $ 6 juta daripada harta majikannya, The Straits Times melaporkan bahawa pembantu rumah itu tiba di sini pada tahun 1986, melakukan kerja-kerja rumah biasa untuk Dr Quek Kai Miew dan menjaga ibunya yang sakit dan mati tiga tahun kemudian kerana tua.

Apabila Dr Quek meninggal dunia pada tahun 2009, pembantu rumah mewarisi berjuta-juta ringgit daripada majikannya, termasuk apartmen di Leonie Hill.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

My Blog List

Labels

visitor on line

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP