Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rabu, 7 Disember 2011

ISU PARABOLA DAN ASTRO DI SABAH DAN SARAWAK

Pihak kerajaan dan Astro perlu berfikir dalam soal isu pengharaman penggunaan Parabola Asing terutama sekali di Sabah dan Sarawak. Isu terbaru adalah pengharaman dan denda  terhadap penggunaan parabola asing,  atas alasan berikut:-
  • Golongan muda yang mudah terpengaruh apabila menonton siaran televisyen yang mengandungi unsur lucah
  • Siaran yang berbentuk hasutan
Bagi saya pengguna parabola asing adalah terdiri daripada pelbagai golongan ba...
Persoalan sekarang adalah  kenapa ramai memasang parabola asing terutama di Sabah dan Sarawak?
1. Bayaran perkhidmatan Astro bagi saya amat mahal, walaupun kita melanggan pekej         
    murah    namun kita akan terkejut dengan "Hidden Payment" yang kenakan dalam bill.
           2. Kita boleh menikmati banyak channel dari luar negara.

           3. Bayar hanya sekali seumur hidup tak perlu pening tentang bil bulanan.
           4. Siaran berbayar yang ada sekarang ini pun, dah ketinggalan dari segi masa. 
          
           5. harga parabola antaranya  RM400 atau RM500, dan boleh di pasang  di mana-mana di   
               
                Malaysia.  Undang-undang fikir kemudian.
Kerajaan dan Astro perlu memikirkan soal perkhidmatan yang sangat mahal ini. Jangan hanya memikirkan untung berlebihan. Apa yang perlu adalah biaralah perkhidmatan Astro ini mesra kepada rakyat terutama sekali di Sabah dan Sarawak.

12 ulasan:

  1. SAYA SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA YANG BERKETURUNAN THAI MEMANG BERMINAT MEMASANG PARABOLA SEPERTI NEGARA-NEGARA LAIN.SEBENARNYA KERAJAAN MALAYSIA ADALAH SIFAT YANG JAHAT SERTA TIDAK MEMBERI PELUANG KEPADA RAKYATNYA.BAGI SAYA KERAJAAN MALAYSIA ADALAH SIFAT YANG ZALIM DAN TIDAK MEMBERI PELUANG KEPADA RAKYAT MENGGUNAKAN PARABOLA SEPERTI RAKYAT NEGARA LAIN.

    BalasPadam
  2. Saya ada PARABOLA! Jadi, saya hanya tengok SALURAN INDONESIA sahaja! Banyak cerita best! Banyak lagu DANGDUT! Ada lagi! Pokoknya... macam-macam ada!

    BalasPadam
  3. KERAJAAN MALAYSIA ADALAH SEBUAH NEGARA CELAKA CEKIK KEDARAH DUIT RAKYAT MALAYSIA KEPALA BUTUH PUNYA KERAJAAN MALAYSIA MEMBELA ASTRO SAHAJA.HARAM JADDAH MALAYSIA.

    BalasPadam
  4. BAGI SAYA KERAJAAN MALAYSIA ADALAH CELAKA DAN HARAM JADAH TIDAK BOLEH MEMBERI PELUANG KEPADA RAKYAT SATU MALAYSIA MENGGUNAKAN CAKERA PARABOLA SEPERTI NEGARA-NEGARA LAIN.LIHATLAH YANG DI BERI PELUANG KEPADA RAJA,MENTERI,HOTEL DAN KEDUTAAN ASING,KENAPA RAKYAT TIADA KUASA?.BAGI SAYA KERAJAAN MALAYSIA ADALAH MUSIBAT DAN CELAKA CEKIK KEDARAH DUIT RAKYAT.PARLIMEN MALAYSIA DI LETUP DENGAN KUASA BOM BIAR MAMPUS SERTA-MERTA HARAM JADAH.

    BalasPadam
  5. MALAYSIA ADALAH CELAKA,PUKI MAK KERAJAAN JOLOK JUBUK RAKYAT MALAYSIA.BARUA KERAJAAN MALAYSIA,TAK SELAMAT MALAYSIA CELAKA INI.KEPALA BUTUH KERAJAAN MALAYSIA CELAKA CEKIK KEDARAH DUIT RAKYAT MALAYSIA.

    BalasPadam
  6. APA YANG SAYA LIHAT SEKARANG KERAJAAN MALAYSIA CELAKA DAN HARAM JADAH MEMANG TAK GUNA DAN CEKIK KEDARAH DUIT RAKYAT MALAYSIA HANYA MAHA FIRAUN,DUTA,MENTERI SAHAJA BOLEH MENGGUNAKAN PARABOLA MANAKALA RAKYAT BIASA TIDAK BOLEH MENGGUNAKAN PARABOLA CELAKA KERAJAAN MALAYSIA.

    BalasPadam
  7. sapa jual parabola dari philipin yg comel itu saya nak pasang dalam rumah

    BalasPadam
  8. memang kerajaan Malaysial...cekik darah,syarikat xtrok adalah sykt paling penipu dan terkaya di malaysial..jika alasan mengapa tidak dapat memasang parabola kerana kebanyakan channel dari luar negara menyiarkan kegiatan yang tidak baik untuk anak2.sedangkan mereka tidak berfikir di dalam dunia Internet...dan media soaial..berlambak cerita lucah dan anasir yang tidak baik...dengan hanya mengunakan satu cari mencari goggle search..di kebanyakan zaman sekarang mengunakan smartphone yang kebanyakan kanak-kanak sampaikan mak bapak pda zaman sekarang......memang Kerajaan Malaysiallll...dan Xstrok...tidak guna.....

    BalasPadam
  9. internet nak tingok lucah lagi banyak bodoh punya admin.parabola cuma uutuk hiburan.

    BalasPadam
  10. Prabola boleh mengganggu siaran MyTv.Pihak berwajib yang telah merampas Parabola di perumahan ladang-ladang sawit di Sandakan pada tahun 2017.Pekerja yang tinggal sebumbung ada sedikit menarik nafas lega apabila berkurangnya parabola sebab pekerja lain yang hanya memasang MyTv dapat siaran sekurang kurangnya gangguan berkurangan.

    BalasPadam

My Blog List

Labels

visitor on line

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP